завдання для учнів 5 класів(зарубіжна література)
Робота з таблицями
ознаки повісті та казки
Повість
|
Казка
|
Обсяг - середній між оповіданням і
романом
|
Свідома вигадка, щ о мала на меті
повчання. В основі – протиставлення мрії і дійсності
|
У повісті можуть змальовуватися кілька
подій, об’єднаних навколо одного або кількох персонажів (розгалужений сюжет)
|
Дійові особи (люди, рослини, звірі),
згруповані контрастно, виступають носіями певних людських якостей
|
Більша кількість персонажів, повніша та
глибша їхня характеристика
|
Герой – творець своєї долі, бореться за
неї
|
Велика роль різноманітних описів, у тому
числі портретів, пейзажних замальовок, а також відтворення душевних станів
|
Традиційна структура і композиція
(зачин, основна частина, кінцівка), подібні початки і заключення
|
Сюжет часто не завершений (відкритий
фінал), оскільки письменник зображує лише певну частину життя персонажів
|
Сюжет багатоепізодний із драматичним
розвитком подій, але щасливим закінченням
|
Повість-казка
(“Аліса в країні Див”) -один із жанрів дитячої літератури,яка на прикладі
вигаданих ситуацій пропонує розібратися у стосунках людей ,відрізняти погане
від хорошого, оцінювати вчинки персонажів
Льюїс Керролл «Аліса в
країні Див»
ТЕМА УРОКУ: ОСОБЛИВОСТІ
ХУДОЖНЬОЇ МОВИ ТВОРУ
Жанр художніх
творів, у якому за допомогою додовання вигаданих ,уявних елементів створюється
світ ,відмінний від сьогоденного, реального.
Фантастика (з грецьк. здатність уявляти) — різновид художньої
літератури, заснований на вигадці, творчій уяві, фантазії; до цього різновиду
можуть належати будь-які жанри — оповідання, казка, повість, роман тощо.
Но́нсенс— безглуздість, нісенітниця.Український відповідник-‘нісенітниця’,
небилиця, беліберда, дурниця ,щось нерозумне, абсурдне. Підходить “ні се, ні те”.
Каламбур-дотеп, в основі якого лежить використання різних значень якогось одного слова або кількох різних слів ;гра слів.
Каламбур-дотеп, в основі якого лежить використання різних значень якогось одного слова або кількох різних слів ;гра слів.
Особливості художньої
мови твору-це яскрава і дотепна гра
слів-каламбур
"Чи їдять коти
кротів?.. Чи їдять коти кротів?.."
"Чи їдять коти кротів?..
Чи їдять коти кротів?.."
Чи їдять коти кротів?...
Чи їдять коти кротів?.."
Чи їдять коти кротів?...
ПАРАДОКС (від грец. παράδοξος —незвичайний,
неймовірний, дивний. Несподіване явище, яке відповідає звичайним науковим
уявленням;-думка ,що разюче розходиться з усталеними поглядами , начебто суперечить
здоровому глуздові ,хоч насправді може й
не бути хибною.
АФОРИЗМ
(грец. αφορισμός, означення, вислів) — короткий влучний оригінальний вислів, що зробився усталеним ;яка-небудь узагальнена думка,висловлена стисло в дуже виразній, легкій для запам’ятовування формі, яка згодом неодноразово відтворюється іншими людьми .Афоризмами можуть бути прислів’я крилаті вислови з літературних творів
Діалог –розмова двох або декількох осіб
АФОРИЗМ
(грец. αφορισμός, означення, вислів) — короткий влучний оригінальний вислів, що зробився усталеним ;яка-небудь узагальнена думка,висловлена стисло в дуже виразній, легкій для запам’ятовування формі, яка згодом неодноразово відтворюється іншими людьми .Афоризмами можуть бути прислів’я крилаті вислови з літературних творів
Діалог –розмова двох або декількох осіб
«Словничок Аліси»
➢ від лютого перцю люди стають такі сердиті…
➢ від гірчиці — гіркне на душі,
➢ від кориці — починаєш усім коритися, від звіробою визвірюються
➢ від солодощів діти стають солодкі-пресолодкі
➢ від гірчиці — гіркне на душі,
➢ від кориці — починаєш усім коритися, від звіробою визвірюються
➢ від солодощів діти стають солодкі-пресолодкі
Чому?Де? Навіщо?
Хто?
Вона (Аліса) завжди давала собі хороші поради, хоч слідувала їм нечасто.
Словникова робота.
Ярличок — наклейка на предметі,
товарі із зазначенням назви, кількості, місця виготовлення, номера або інших відомостей;
етикетка.
Буфет — шафа для зберігання
посуду, столової білизни, закусок, напоїв.
Картала — гостро дорікала,
лаяла; різко критикувала, осуджувала.
Закортіло — дуже захотілось,
забажалось.
Перевір себе:
➢ Що таке каламбур?
➢ Які особливості художньої мови твору?
➢ Що таке парадокс?
➢ Що таке афоризм?
➢ *Який афоризм із твору вам найбільше запам’ятався
➢ Які особливості художньої мови твору?
➢ Що таке парадокс?
➢ Що таке афоризм?
➢ *Який афоризм із твору вам найбільше запам’ятався
Домашнє завдання :
·
подивитись презентацію по темі;
·
вивчити поняття теорії літератури :повість-казка,
фантастика, афоризм
·
прочитати про особливості художнього
твору
·
переказ( батькам) розділу, який вам
більше сподобався
(завдання
на тиждень)
Коментарі
Дописати коментар